SSP – Portalen för dig som kund

Vi hjälper dig att lösa ditt problem

Vad är en självbetjäningsportal?

En självbetjäningsportal (kundportal) fungerar som en resurs och en utgångspunkt för kunder som önskar få hjälp. Vi kallar det kort och gott SSP, vilket är en förkortning av det engelska ordet Self Service Portal. Portaler för självbetjäning är alltså en plats supporten skapat för kunderna att besöka för att få svar på sina frågor.

UCS IT Solutions erbjuder en portal utvecklad för att ge stöd och service dygnet runt. För att du ska få en lösning på ditt problem så fort som möjligt.

Vad kan jag få hjälp med?

Med vår SSP kan du registrera incidenter eller förändringar gentemot vår servicedesk eller kolla upp status på befintliga ärenden. Du kan också lägga beställningar för kontohantering eller hårdvara snabbt och smidigt via våra formulär. Formulären är även anpassningsbara utifrån dig som kund.

Utöver det finns även vår Kunskapsdatabas med pedagogiska steg-för-steg guider och artiklar för dig som användare att lätt och förståeligt kunna få instruktioner om hur du löser vanliga frågor eller problem. Med vår Kunskapsdatabas önskar vi kunna underlätta för alla kunder att enklare och snabbare hitta den information eller hjälp de söker.
Du som har IT-arbetsplats som tjänst hos oss har även möjlighet att via portalen se automatisk uppdaterad lista över datorer och dess garantier.

Vad ingår?

Våra driftexperter levererar Servicedesk som tjänst med lång erfarenhet av support rörande IT. I Servicedesk ingår utöver SSP även :

• Kontoadministration
• Printhantering
• Fjärrhjälp
• Incidenthantering
• Inventering
• Domän-hantering 

En kvinna sitter på en bänk och arbetar fokuserat med dator och anteckningsblock i knät

4 Fördelar med vår SSP

  • Tillgång till Kunskapsdatabas 24/7.
  • Uppföljning av förändringar och incidenter.
  • Anpassningsbara beställningsformulär.
  • Dator-inventeringslista.
Hur kan vi hjälpa er?

Kom i kontakt

Vill du kontakta oss? Du kan välja att ringa 013 -36 92 00, fylla i kontaktformuläret till höger eller gå till vår kontaktsida där all info finns.

Senaste nyheter

Andra nyheter och inlägg

5 fördelar med en portal
Blogg

5 fördelar med en portal

Sköt organisationens arbets- och informationsflöden med en portal Varför en portal? Och när är det lönsamt? En vanlig fundering är varför en portal är en

Läs mer
Backup Microsoft 365
Nyheter

Ny tjänst – Microsoft 365 Backup

Ny tjänst inom Driftens tjänstekatalog Backup för Microsoft 365 Världen utvecklas ständigt och backup har aldrig varit viktigare än nu. Många företag går över med

Läs mer