Jobba hos oss

Att jobba hos oss

UCS IT Solutions är ett företag som växer. Därför är vi alltid intresserade av att komma i kontakt med dig som vill jobba hos oss inom IT och verksamhetsutveckling.

Hos oss hittar du en arbetsplats som bygger på lika delar respekt för dig som individ och som trygghet i teamet. De som trivs allra bäst hos oss är människor som förenar en stark lust att ta sig an utmaningar med att söka balans i livet. Det handlar inte om det ena eller det andra, utan om både och.

Jobba hos oss

Lediga tjänster

Linköping

  • Säljare för Produkt och Licenser

Vill du jobba i ett bolag som erbjuder personlig och yrkesmässig utveckling utan att ge avkall på balans mellan jobb och fritid? Varmt välkommen till oss!

Om oss

Medarbetare hos oss drivs av ett genuint intresse för våra kunders verksamhet och vardag. Vårt digitala och proaktiva arbetssätt möjliggör att vi är nära våra kunder i deras utveckling. Vi består av ett trettiotal medarbetare och underkonsulter på fräscha kontor i Norrköping, Linköping och Vimmerby. Vi är övertygade om att vår kultur och värderingar bidrar till stark tillväxt. Därför är vi måna om att hitta rätt individer till vårt team. Våra team består av positiva medarbetare och mycket god sammanhållning. Som företag värnar vi om våra medarbetare och uppmuntrar ett hållbart arbetssätt med god balans mellan arbete och privatliv. På UCS IT Solutions verkar vi efter värdeorden respekt, ansvar, värdighet, tydlighet och engagemang.

Vi ingår i koncernen UCS Group AB. Vårt ledningssystem är FR2000. Ledningssystemet är ISO-liknande, och kraven i standarden hjälper oss att hitta systematiska och verkningsfulla lösningar.

Dina arbetsuppgifter

Du kommer jobba med försäljning mot såväl nya kunder som att utveckla befintliga kunder genom att bidra med din tekniska kompetens. Du kommer att äga hela säljprocessen, från behovsanalys, bygga offert som ofta är komplexa till signering av avtal. I sin roll kommer du ha daglig kontakt med våra olika leverantörer i samband med att du bygger dina offerter till slutkunden. Vi har långa relationer med våra kunder och din roll är att löpande stötta kunden i mer tekniskt komplexa projekt exempelvis konferensrumslösningar, serverlösningar, nätverk eller specialdatorer. Du kommer få chansen att äga samtliga säljcase inom olika specifika branscher som till exempel hårdvara mot skolor.

Vid behov vill vi att du tar ett helhetsansvar för affärsområde Produkt och Licenser vid ordinarie AO- chefs frånvaro.

Din profil

Vi söker en driven och ambitiös person med stort teknikintresse. Du har erfarenhet av att sälja servrar, datorer, telefoner, brandväggar, nätverk och andra tekniska produkter. Då har du också tillräckliga kunskaper om tillverkarnas produktutbud (HP, Lenovo, Asus, Dell, HPE, Aruba, Sonicwall, etc.). Vi vill att du har erfarenhet av att sälja i B2B-sammanhang där tekniska produkter säljs tillsammans med tjänster samt erfarenhet av att sälja Microsofts licensutbud. För att lyckas i rollen är du social, nyfiken och lättlärd. Du gillar att bygga förtroendefulla och långsiktiga relationer med dina kunder.

Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i affärssystemet Visma Administration eller liknande system. Du bör också ha erfarenhet av att arbeta i CRM-system samt ha goda kunskaper i Officepaketet.

Denna tjänst är placerad på huvudkontoret i Linköping men det förekommer arbetsdagar även på vårt Norrköpingskontor.

Vi erbjuder:
* En tjänst med goda utvecklingsmöjligheter i ett starkt växande bolag där vi har korta beslutsvägar och har ett stort fokus på individens utveckling.
* Möjligheten att få arbeta med en bred produktportfölj där vi ligger i framkant i vår bransch.
* En arbetsplats med fantastisk stämning där vi bryr oss om varandra och är måna om vår trivsel och välbefinnande.

 

Ansökan

Denna rekryteringsprocess sköts av Skill. Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Lena Johansson, lena.johansson@skill.se alt 0708-52 32 36.

Vi tillämpar löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan om du tycker tjänsten låter intressant. Vi ser fram emot din ansökan!

ANSÖK HÄR

 

Norrköping

  • Säljare för Drift och Nätverk

Drömmer du om en karriär som säljare inom IT? Det här är en spännande roll för dig som har erfarenhet av försäljning och ett stort intresse av IT!

Om oss

Medarbetare hos oss drivs av ett genuint intresse för våra kunders verksamhet och vardag. Vårt digitala och proaktiva arbetssätt möjliggör att vi är nära våra kunder i deras utveckling. Vi består av ett trettiotal medarbetare och underkonsulter på fräscha kontor i Norrköping, Linköping och Vimmerby. Vi är övertygade om att vår kultur och värderingar bidrar till stark tillväxt. Därför är vi måna om att hitta rätt individer till vårt team. Våra team består av positiva medarbetare och mycket god sammanhållning. Som företag värnar vi om våra medarbetare och uppmuntrar ett hållbart arbetssätt med god balans mellan arbete och privatliv. På UCS IT Solutions verkar vi efter värdeorden respekt, ansvar, värdighet, tydlighet och engagemang.

Vi ingår i koncernen UCS Group AB. Vårt ledningssystem är FR2000. Ledningssystemet är ISO-liknande, och kraven i standarden hjälper oss att hitta systematiska och verkningsfulla lösningar.

Dina arbetsuppgifter

Du kommer jobba med uppsökande försäljning mot nya kunder och nyförsäljning på befintliga kunder, primärt i Östergötland. Dina kunder hittar du genom att delta i affärsnätverk, utnyttja ditt befintliga nätverk och genom vår interna mötesbokare. Du kommer att äga hela säljprocessen, från att bygga offert efter behovsanalys till att kontakta leverantören och vår egen driftavdelning, leverera offert till signering av avtal. Tillsammans med försäljningschef och kollegor kommer du också vara delaktig i att strategiskt utveckla försäljningen av drift och nätverkstjänster. Du har fullt budgetansvar.

Din profil

Vi söker en driven och ambitiös säljare. Vi söker långsiktiga och nära relationer med våra kunder vilket innebär att du ska vara en stark relationsbyggare och gilla att skapa goda samarbeten över tid. Du har erfarenhet av försäljning B2B, gärna tidigare erfarenhet av att sälja liknande drift och nätverkstjänster men ett stort intresse och grundläggande kunskaper kan räcka om viljan att lära är stark. Du ska ha goda kunskaper i Officepaketet och erfarenhet av att jobba i CRM system. Det är meriterande om du har erfarenhet av projektledning, IT-inventering eller erfarenhet av att hjälpa kunder med deras SharePoint miljö.

Placeringsort Linköping/Norrköping, resor mellan städerna förekommer frekvent.

Du har körkort och tillgång till bil. Vi tillämpar provanställning 6 månader.

Vi erbjuder:
* En tjänst med goda utvecklingsmöjligheter i ett starkt växande bolag där vi har korta beslutsvägar och har ett stort fokus på individens utveckling.
* Möjligheten att få arbeta med en bred produktportfölj där vi ligger i framkant i vår bransch.
* En arbetsplats med fantastisk stämning där vi bryr oss om varandra och är måna om vår trivsel och välbefinnande.
* Ett generöst förmånspaket med god pensionsplan samt möjlighet till bonus.

Ansökan

Denna rekryteringsprocess sköts av Skill. Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Lena Johansson, lena.johansson@skill.se alt 0708-52 32 36.

Vi tillämpar löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan om du tycker tjänsten låter intressant. Vi ser fram emot din ansökan!

ANSÖK HÄR

 

Vimmerby

Inga utannonserade tjänster just nu, men vi tar varmt emot en spontanansökan!

Vill du jobba hos oss? Gör en spontanansökan!

Här kan du ladda upp ditt CV och göra en spontanansökan.