GDPR

Behandling av personuppgifter

UCS IT solutions AB ska vidta alla rimliga åtgärder för att säkerställa att skyddet för den personliga integriteten är starkt inom företaget när leverantörer och entreprenörer anlitas. Med personuppgifter menas namn, adress, telefonnummer, e-postadress, personnummer och/eller annan information som kan härledas till en enskild levande individ – även om kedjan kan vara lång.

Så här behandlar vi personuppgifter

Våra principer:

  • Vi hanterar personuppgifter lagligt, korrekt och öppet.

  • Vi samlar bara in uppgifter för tydliga och berättigade syften.

  • Endast relevanta och nödvändiga uppgifter behandlas.

  • Uppgifter ska vara aktuella och korrekta.

  • Vi sparar uppgifter bara så länge som behövs eller enligt lag.

  • All behandling sker på ett säkert sätt.

  • UCS IT ansvarar för att ovanstående följs.

Att behandla personuppgifter kan t.ex. innebära att samla in, lagra, redigera, överföra eller arkivera information.


Vilka uppgifter samlar vi in – och varför?

Vi behandlar personuppgifter i samband med t.ex:

  • anmälan till event

  • kontakt med vår IT-support

  • prenumeration på nyhetsbrev

  • kontakt via din arbetsgivare eller kontaktperson

  • anställning hos oss

Det kan gälla namn, e-post, telefonnummer, titel, företagstillhörighet eller svar i kundundersökningar.

Vi använder uppgifterna för att:

  • hantera support- och avtalsärenden

  • kommunicera med dig

  • skicka nyhetsbrev och inbjudningar

  • skicka kundundersökningar

  • skicka högtidshälsningar

Uppgifterna sparas bara så länge de behövs för ändamålet eller enligt lag.


Vem får ta del av uppgifterna?

Uppgifterna kan delas inom UCS-koncernen och med tredje part (t.ex. systemleverantörer) om det krävs för våra tjänster.
Alla leverantörer vi samarbetar med har avtal som säkerställer att personuppgifter hanteras korrekt.
Vi säljer eller byter aldrig dina uppgifter i marknadsföringssyfte.
Uppgifter kan lämnas ut till myndigheter om vi är skyldiga enligt lag.
All data lagras inom EU och vi rensar regelbundet inaktuella uppgifter.


Hur skyddar vi dina uppgifter?

Vi har vidtagit tekniska och organisatoriska säkerhetsåtgärder för att skydda dina uppgifter från obehörig åtkomst, manipulation eller förlust. Vi arbetar kontinuerligt med utbildning och rutiner kring dataskydd.


Dina rättigheter

Du har rätt att:

  • begära utdrag på vilka uppgifter vi har om dig

  • få veta hur vi hanterar dina uppgifter

  • begära rättning eller radering (om inte lag kräver annat)

  • lämna klagomål till Integritetsskyddsmyndigheten


Cookies på vår webbplats

Vi använder cookies för att:

  • sidan ska fungera korrekt

  • komma ihåg dina inställningar

  • förbättra användarupplevelsen (webbanalys – anonymt)

Cookieinställningar:
Du kan när som helst ändra eller ta bort cookies via din webbläsare eller våra inställningar. Mer information finns på aboutcookies.org.