SSP – Portalen för dig som kund

Vi hjälper dig att lösa ditt problem

Vad är en självbetjäningsportal?

En självbetjäningsportal (kundportal) fungerar som en resurs och en utgångspunkt för kunder som önskar få hjälp. Vi kallar det kort och gott SSP, vilket är en förkortning av det engelska ordet Self Service Portal. Portaler för självbetjäning är alltså en plats supporten skapat för kunderna att besöka för att få svar på sina frågor.

UCS IT Solutions erbjuder en portal utvecklad för att ge stöd och service dygnet runt. För att du ska få en lösning på ditt problem så fort som möjligt.

Vad kan jag få hjälp med?

Med vår SSP kan du registrera incidenter eller förändringar gentemot vår servicedesk eller kolla upp status på befintliga ärenden. Du kan också lägga beställningar för kontohantering eller hårdvara snabbt och smidigt via våra formulär. Formulären är även anpassningsbara utifrån dig som kund.

Utöver det finns även vår Kunskapsdatabas med pedagogiska steg-för-steg guider och artiklar för dig som användare att lätt och förståeligt kunna få instruktioner om hur du löser vanliga frågor eller problem. Med vår Kunskapsdatabas önskar vi kunna underlätta för alla kunder att enklare och snabbare hitta den information eller hjälp de söker.
Du som har IT-arbetsplats som tjänst hos oss har även möjlighet att via portalen se automatisk uppdaterad lista över datorer och dess garantier.

Vad ingår?

Våra driftexperter levererar Servicedesk som tjänst med lång erfarenhet av support rörande IT. I Servicedesk ingår utöver SSP även :

• Kontoadministration
• Printhantering
• Fjärrhjälp
• Incidenthantering
• Inventering
• Domän-hantering 

En kvinna sitter på en bänk och arbetar fokuserat med dator och anteckningsblock i knät

4 Fördelar med vår SSP

  • Tillgång till Kunskapsdatabas 24/7.
  • Uppföljning av förändringar och incidenter.
  • Anpassningsbara beställningsformulär.
  • Dator-inventeringslista.
Hur kan vi hjälpa er?

Kom i kontakt

Eller har du någon annan idé som du vill ha hjälp med att förverkliga? Skriv en kommentar i fältet, eller hör av dig till Martin Kristing för att boka in en timmes kostnadsfri rådgivning hos oss.
eric.fernstrom@ucsit.se

0708-13 97 35

Senaste nyheter

Andra nyheter och inlägg

copilot
Nyheter

Microsoft Copilot talar svenska

Copilot pratar svenska! Språkstuderande AI-assistenten Copilot Microsoft 365 meddelar att deras Copilot nu finns tillgänglig på ytterligare 16 språk, bland annat svenska. Vad är Copilot?

Läs mer
förvärv av valvea
Nyheter

Förvärv!

Vi har förvärvat Valvea UCS IT & Valvea = sant Vi är otroligt stolta och glada över att få presentera en spännande nyhet: Vi har

Läs mer