Företagsnamn

Kontaktperson

Din epost (obligatorisk)

Vi är intresserade av

Beskriv era behov

Därför ska du teckna ett
trygghetsavtal med UCS IT Solutions!

Genom att teckna ett trygghetsavtal med UCS IT Solutions får ditt företag kontinuitet och trygghet i er IT-drift. Vårt team av certifierade IT- konsulter säkerställer den dagliga driften och säkerheten i er infrastruktur genom att ta fram ett skräddarsytt avtal för just era krav.

Företag ser olika ut, likaså deras behov. Därför skräddarsys trygghetsavtalen för att få bästa anpassning efter just din verksamhet.   

Vi erbjuder ett konsignationskoncept till alla våra avtalskunder.
Läs mer om denna unika fördel här:

Konsignationskoncept

Detta kan ingå i ditt framtida Trygghetsavtal:

  • Brandvägg – uppdatering av mjukvara, antivirusskydd, rätt portar öppna/stängda samt filtrera oönskad trafik.
  • Switch – aktivera port och kontrollera att den är igång.
  • Nätverk/IT-miljö – dokumenteras och uppdateras kontinuerligt.
  • IP – varje nätverksansluten hårdvara har ett unikt nummer som dokumenteras i e IP-plan, hantering av IP-adresser.
  • VPN-förbindelse – övervakning av åtkomst av det interna nätverket, tunnel från företagets kontor in till UCS samt arbete via hemmet.
  • Övervakning – övervakningssystem som omfattar kundens och UCS brandväggar och accesspunkter där tekniker får ”flagg” via mail om åtkomst inte är tillgänglig (övervakning av trafik ingår ej).
  • Drift och dokumentation ”up and running” samt uppdateringar.

PC – tillgång till support via telefon eller mail ”first line” och ”second line”.

UCS arbetar med ärendehanteringssystemet TOPdesk där du även själv kan skapa ärenden och följa dina ärenden samt få ut statistik på antal ärenden och typ av ärenden. Med TOPdesk support är ditt ärende inte knutet till en enskild tekniker, detta säkrar handläggningen av ärendet. Vanligaste supportärendena för PC är glömt lösenord, byte av lösenord/återställning, ingen åtkomst av server. I många fall löser vi enkelt kundens ärenden via fjärradministration, där supporten tar över er dator.

Nätverksansluten skrivare

Här hjälper supporten till med exempelvis uppsättning av nya användare, omstart av skrivaren, tömma skrivarkön, vart scannade dokument skall lagras i för fil/mapp, uppdaterar drivrutinerna.

AP accesspunkt

Övervakas, mjukvara uppdateras, kommer åt dem på distans och kan felsöka om den inte fungerar, lösenordshantering, skapa olika nät exempelvis gästnät med endast internetåtkomst och vid behov möjlighet att byta våglängd för att förhindra krockar i kanalerna.

Server

Övervakning drift och dokumentation ”up and running” samt uppdateringar som kontinuerligt skickas från microsoft som tekniker på UCS kör.

Kontoadministration

Kontoadministration, uppläggning av nya användare, avsluta användare, sätta rättigheter och lösenord, behörigheter av filer och mappar, domänkontrollant som reglerar användarens rätt att logga in på servern, DNS översätter sifferadress till begriplig www-adress.

Det är enkelt att bli en trygg kund hos oss!

Förstudie

Vi analyserar nuläget, baskravet och önskeläget.

Införande

Här installeras och konfigureras er IT-miljö. För att snabbt komma igång erbjuder vi utbildningar.

Drift

Nu rullar er IT- drift och vi förvaltar den med ett proaktivt stöd för framtida lösningar.