Ett kundcase

Svensk Cater – Lösning för varierad IT miljö

Svensk Cater – Lösning för varierad IT miljö

Lösning som passar varierad IT miljö

svensk cater

Svensk Cater är en rikstäckande matgrossist. Från Luleå i norr till Malmö i söder har de 17 lokala lager där de erbjuder ett brett sortiment av produkter från internationellt kända varumärken i kombination med produkter från lokala producenter. Vi på UCS IT Solutions är stolta att vi bidragit med en helhetsöversyn av Svensk Caters IT-miljö, och tillhandahålla dem senaste verktygen för ca 1000 anställda.

Målsättning

Svensk Cater har som mål att vara en flexibel partner som förutom god service ger sina kunder mervärden, lönsamhet och omtanke. En kultur av visioner, engagemang, utveckling, involvering och erkännande är en naturlig del av deras vardag.

För att uppfylla målsättningen anstränger de sig för att alltid använda de nyaste och mest relevanta tekniska verktygen.

Vårt sammarbete

Eftersom Svensk Cater har som kärnvärde att ha hög flexibilitet och närhet till kund är det senaste inom teknik något som de eftersträvar och arbetar med. Det vi på UCS IT solutions inledde med var att se över helheten. Därefter kunde vi med nära relation med tillverkare i ryggsäcken ta fram en skräddarsydd kravspecifikation till ett konkurrenskraftigt pris.

Behovet

Svensk Cater har en väldigt varierad miljö med olika serversystem, lagringssystem, datorer och tunna klienter med en stor variation av olika carepack, licenser och supportavtal där vi som en enda kontaktpunkt kan vara behjälpliga med att se till att Svensk Cater får rätt hjälp till rätt pris oavsett vad det är.

Hårdvara har en livslängd och därför fanns behovet av en pålitlig IT-partner som gör de avancerade enkelt. Då vi som HP guldpartner håller i ett huvudavtal på deras produkter, kan vi oavsett dagsbehov erbjuda Svensk Cater bästa möjliga priser och förutsättningar. Vårt produkt-team bevakar ständigt nyinkomna produkter och datum då produkter ersätts av nya.

Svensk Cater har över 400 licenser med en löpande månadskostnad. Vi såg till att sänka denna månadskostnad kraftigt utan att kompromissa med kvalitén. Vi var även behjälpliga med diverse andra mjukvaror och licenser till förmånligare pris. 

Tack vare nära samarbeten med Lenovo har UCS IT hjälpt Svensk Cater att förnya delar av sin serverpark, samt jobbar aktivt med att planera för kommande uppdateringar och utveckling av servermiljön.

Effekten

Effekten av vårt samarbete blev att Svensk Cater har alltid de nyaste inom hårdvara, mjukvara och licenser på deras servermiljö. Dem är alltid uppdaterade med giltiga garantier och supportavtal från tillverkare och har den senaste hårdvaran till ett konkurrenskraftigt pris.

Det kan vara svårt att på egen hand hitta info och nyheter om licenser och hårdvara som påverkar verksamheten. Tekniken utvecklas ständigt och Svensk Cater kan nu känna sig trygga med att de UCS IT tillhandahåller uppdaterade och anpassade lösningar. Dem har den senaste hårdvaran, blir uppdaterad om när lanseringar släpps och får rådgivning, tips och idéer löpande av oss. Allt för att hålla sig i framkant och uppnå sin målsättning.

Tack Svensk Cater, att samarbeta mer er är otroligt kul och inspirerande

Kontakta oss

Liknar detta projekt något som du behöver hjälp med? Eller har du någon annan idé som du vill ha hjälp med att förverkliga? Hör av dig för att boka in en timmes kostnadsfri rådgivning hos oss.

Tina Tassirnafas
Teamledare & inköp

0708-12 32 94 
tina.tassirnafas@ucsit.se

Liknande inlägg

Drift

Creanova – Gå över till Always on VPN

När kunden hanterar ett serviceärende i Topdesk, vill denne inte behöva arbeta dubbelt och fylla i information även i Visma. Därför utvecklade vi en integration som möjliggör för kunden att enbart behöva lägga in informationen i Topdesk, som därefter automatiskt synkroniseras i Visma & en faktura skickas automatiskt ut till kund vid slutet på månaden.

Läs mer
Drift

Sterisol – Modernisering av lokalt nätverk

När kunden hanterar ett serviceärende i Topdesk, vill denne inte behöva arbeta dubbelt och fylla i information även i Visma. Därför utvecklade vi en integration som möjliggör för kunden att enbart behöva lägga in informationen i Topdesk, som därefter automatiskt synkroniseras i Visma & en faktura skickas automatiskt ut till kund vid slutet på månaden.

Läs mer