Ett kundcase

Creanova – Gå över till Always on VPN

Creanova – Gå över till Always on VPN

Modernisering av lokalt nätverk

Creanova

Creanova AB startade sin verksamhet våren 1998. Deras specialområde är att projektera avancerade energilösningar för större fastigheter. Creanova har också deltagit i ett antal stora projekt där alla discipliner projekterat fullt ut i 3D. Affärsidén är att skapa miljö- och energieffektiva lösningar för framtidens inomhusklimat och energiförsörjning med hjälp av senaste IT-teknologin, i samverkan med deras kunder.

Målsättning

Utveckla nya och underhålla befintliga kundrelationer som attraheras av deras kreativa tekniska lösningar. Hållbar utveckling skall vara ett centralt ord i allt Creanova tar sig an och vill verka för en globalt minskad energiförbrukning med innovativa lösningar. Kompetensnivån hos Creanova ska vara högre än hos deras konkurrenter och medarbetare ska arbeta i en miljö som främjar deras kompetensutveckling.

Behovet

Creanova upplevde bekymmer med den uppkoppling de idag hade med Microsoft Direct Acces, en form av VPN-anslutning. De skickade då in ett önskemål om förändring till vår support.

Effekten

UCS IT Solutions kollade då efter en effektivare lösning i form av Micorosoft uppgradering av Direct Access, nämligen Always on VPN. Efter genomförande blev kunden väldigt nöjd och har nu en VPN-uppkoppling som fungerar stabilt och en betydligt bättre hastighet än tidigare. Alla företag som har personal som jobbar hemma är i behov av en säker och fungerande VPN-uppkoppling. Vill du veta mer om hur vi kan hjälpa ditt företag med VPN eller är i behov av en ny lösning kan du alltid vända dig till oss!

Tack Creanova, att få bidra till er förbättrade uppkoppling var ett nöje!

Kontakta oss

Liknar detta projekt något som du behöver hjälp med? Eller har du någon annan idé som du vill ha hjälp med att förverkliga? Hör av dig för att boka in en timmes kostnadsfri rådgivning hos oss.

Ragnvald Brouwer
Kundansvarig/KAM

0763-13 80 43
ragnvald.brouwer@ucsit.se

Liknande inlägg

Drift

Sterisol – Modernisering av lokalt nätverk

När kunden hanterar ett serviceärende i Topdesk, vill denne inte behöva arbeta dubbelt och fylla i information även i Visma. Därför utvecklade vi en integration som möjliggör för kunden att enbart behöva lägga in informationen i Topdesk, som därefter automatiskt synkroniseras i Visma & en faktura skickas automatiskt ut till kund vid slutet på månaden.

Läs mer
Portfölj

MoA Lärcentrum – En flexibel utvecklingsmiljö

När kunden hanterar ett serviceärende i Topdesk, vill denne inte behöva arbeta dubbelt och fylla i information även i Visma. Därför utvecklade vi en integration som möjliggör för kunden att enbart behöva lägga in informationen i Topdesk, som därefter automatiskt synkroniseras i Visma & en faktura skickas automatiskt ut till kund vid slutet på månaden.

Läs mer