Ett kundcase

Appen mHospital, digital doktor i Indien

Appen mHospital, digital doktor i Indien

Konceptet

mHospital är en app som idag är live i Indien där användare har tillgång till digital sjukvård. Detta innebär att kunden beskriver sitt problem genom appen, blir tilldelad en läkare & parterna kan därefter konversera med varandra genom videosamtal.

Lösningen

Grundmåletvar att skapa en enkel & tillgänglig app som kunde leverera säker kommunikation mellan patienter och läkare, där det även skulle kunna gå att koppla på apotekstjänster för merförsäljning efter besöket.

Vi såg därför till att bygga lösningen som en app för att alla deras potentiella kunder skulle kunna ansluta sig till tjänsten direkt igenom telefonen.

Resultatet

Nedan listas några av fördelarna med appen

  • Direkt kommunikation mellan patienter och läkare
  • Kopplingar mot apotek som möjliggör merförsäljning och ett fullständigt kundflöde 
  • Effektivt ramverk som stödjer skalbarhet och utökad funktionalitet utan att behöva anpassa till specifika plattformar

Tekniken

Kunden ville dessutom utveckla i ett system som själv kunde konvertera till iOS och Android, för att undvika dubbelarbete. Då bolaget dessutom var i startgroparna var det viktigt att föreslå en lösning som möjliggjorde att de snabbt kunde komma igång och använda applikationen. Därför valde vi att göra en webapplikation med hjälp av Cordova, som stödjer lösningar för samtliga plattformar, med en och samma kod. Det blir därför både lättare och smidigare att utöka funktionalitet, utan att behöva göra arbetet mot flera olika plattformar.

Länkar

Du kan läsa mer om projektet på kundens hemsida:
https://www.mhospitals.com/

läkare som håller i stetoskop

Kontakta oss

Liknar detta projekt något som du behöver hjälp med? Eller har du någon annan idé som du vill ha hjälp med att förverkliga? Hör av dig för att boka in en timmes kostnadsfri rådgivning hos oss.

Taha Salim Taha
Affärsutvecklare

076 30 60 546
taha.salim@ucsit.se

Liknande inlägg

Drift

Creanova – Gå över till Always on VPN

När kunden hanterar ett serviceärende i Topdesk, vill denne inte behöva arbeta dubbelt och fylla i information även i Visma. Därför utvecklade vi en integration som möjliggör för kunden att enbart behöva lägga in informationen i Topdesk, som därefter automatiskt synkroniseras i Visma & en faktura skickas automatiskt ut till kund vid slutet på månaden.

Läs mer
Drift

Sterisol – Modernisering av lokalt nätverk

När kunden hanterar ett serviceärende i Topdesk, vill denne inte behöva arbeta dubbelt och fylla i information även i Visma. Därför utvecklade vi en integration som möjliggör för kunden att enbart behöva lägga in informationen i Topdesk, som därefter automatiskt synkroniseras i Visma & en faktura skickas automatiskt ut till kund vid slutet på månaden.

Läs mer
Portfölj

MoA Lärcentrum – En flexibel utvecklingsmiljö

När kunden hanterar ett serviceärende i Topdesk, vill denne inte behöva arbeta dubbelt och fylla i information även i Visma. Därför utvecklade vi en integration som möjliggör för kunden att enbart behöva lägga in informationen i Topdesk, som därefter automatiskt synkroniseras i Visma & en faktura skickas automatiskt ut till kund vid slutet på månaden.

Läs mer
Portfölj

Svensk Cater – Lösning för varierad IT miljö

När kunden hanterar ett serviceärende i Topdesk, vill denne inte behöva arbeta dubbelt och fylla i information även i Visma. Därför utvecklade vi en integration som möjliggör för kunden att enbart behöva lägga in informationen i Topdesk, som därefter automatiskt synkroniseras i Visma & en faktura skickas automatiskt ut till kund vid slutet på månaden.

Läs mer
Portfölj

Cent Management – Teamutvecklingsportal

När kunden hanterar ett serviceärende i Topdesk, vill denne inte behöva arbeta dubbelt och fylla i information även i Visma. Därför utvecklade vi en integration som möjliggör för kunden att enbart behöva lägga in informationen i Topdesk, som därefter automatiskt synkroniseras i Visma & en faktura skickas automatiskt ut till kund vid slutet på månaden.

Läs mer